1,423 بازدید تاریخ انتشار:25 دسامبر 2014

مسلما شما نیز به صورت روزانه تعدادی پیامک دریافت می نمایید که شما را تشویق به ارسال یک کد خاص می نمایند. سیستمهای ارزش افزوده یا VAS، نامی است که به این نوع سرویسها اطلاق می شود. در صورت ارسال کد مذکور به شماره اعلام شده به صورت روزانه یا موردی، یک یا چند پیام کوتاه برای شما ارسال می شود که هزینه آن در انتهای ماه بر روی قبض تلفن همراه شما محاسبه می گردد و یا در صورتی که از خطوط اعتباری استفاده می نمایید در همان زمان دریافت، هزینه از اعتبار شما کسر می گردد.

اما ممکن است شرایطی برای شما به وجود بیاید که تمایل داشته باشید که از دریافت پیامکهای روزانه سرویس مذکور انصراف دهید. اما هیچ اطلاعی از نحوه انصراف از آن نداشته باشید.

زمانی که ارائه دهندگان خدمات VAS در ابتدای راه بودند، به دلیل عدم وجود نظارت دقیق بر آنها، نحوه فعالسازی و غیرفعالسازی هر کدام از سرویسهای ارائه شده، به درستی برای کاربران و استفاده کنندگان معین نشده بود. به همین دلیل شکایات متعددی در اوایل کار از سمت افرادی که بدون تمایل هزینه اس ام اس های دریافتی ناخواسته ای را پرداخت می کردند مطرح بود، تا جایی که بیش از ۸۵ درصد از مجموع شکایات پیامکهای تبلیغاتی را به خود اختصاص داد. پس از بررسی های انجام شده، قوانین مشخص تری برای ارائه دهندگان مطرح گردید که باعث شد ساختار مشخصی را در اختیار کاربران قرار دهند و از نحوه فعالسازی تا غیرفعالسازی آنها را راهنمایی می نمایند.

این شرکتها موظف خواهند بود که سرویس مورد نظر خود را صرفا به کاربر پیشنهاد دهند، کاربرانی که تمایل به فعالسازی دارند کد مختص سرویس را به شماره اعلام شده ارسال نمایند تا سرویس برای آنها فعال شود. فعالسازی یک سرویس به صورت پیش فرض برای کاربران غیرقانونی بوده و در صورت طرح شکایت با سرویس دهنده برخورد قانونی خواهد شد.

معمولا پس از فعالسازی، پیامکی مبنی بر چگونگی غیرفعالسازی سرویس نیز باید برای شما ارسال می شود. اما شما می توانید کلمه OFF را به شماره ای که از آن پیامک دریافت می نمایید ارسال نمایید تا خدمات برای شما غیرفعال گردد. همچنین لیست سرویسهای ارائه شده را در سایت هز کدام از شرکتهای ارائه دهنده می توانید مشاهده نمایید. لیست کامل شرکتهای ارائه دهنده سرویس در سایت همراه اول و در بخش همکاران درج شده است.

توجه داشته باشید که فعالسازی و غیرفعالسازی هر یک از این سرویسها معمولا به صورت آنی انجام می شود، اما ممکن است گاهی تاخیراتی در روند انجام آن نیز به وجود بیاید.

گاهی این اشتباه برای مخاطبان تلفن همراه به وجود می آید که چرا با اینکه دریافت پیامکهای تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند، اما باز هم پیامهای تبلیغاتی دریافت می نمایند. دلیل این امر مجزا بودن بستر و نوع سرویس ارائه شده است، همچنین نحوه فعالسازی و غیرفعالسازی سرویسهای VAS با پیامکهای تبلیغاتی کاملا متفاوت است و غیرفعالسازی یکی، دلیل بر غیرفعال شدن دیگری نمی باشد.

بارکد و لینک کوتاه این مطلب

QR: چگونه از دریافت پیامکهای VAS انصراف دهیم؟

با نرم افزار مخصوص گوشی یا تبلت خود بارکد را اسکن کنید

با این کار شما براحتی به این مطلب دسترسی پیدا خواهید کرد.

http://shatelpayamak.ir/?p=397

میتوانید با لینک کوتاه مقابل نیز دسترسی پیدا کنید

ارسال دیدگاه

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو شاتل پیامک




نماد اطمینان