7,999 بازدید تاریخ انتشار:21 اکتبر 2014

پیشرفت های تکنیکی پیام کوتاه توسط همکاری های چندملیتی و پشتیبانی از چهارچوب های اصول استاندارد شکل گرفت. به وسیله این سازمان ها پنجره ای جدیدی از تکنولوژی به روی جهان گشوده شد…

اولین اظهارنامه ای که منجر به توسعه ی پیام کوتاه شد با مشارکت آلمان و فرانسه در ملاقات گروه GSM و در فوریه ۱۹۸۵ در پایتخت نروژ بیان شد. این پیشنهاد بعدها در زیرگروه خدمات WP1 در GSM تشریح شد. همچنین مباحثه های اولیه ای نیز در زیرگروه WP3 پیرامون نگرش شبکه ای انجام شد. نتیجه این که سرانجام برنامه در گروه اصلی GSM در ماه ژوئن به صنعت عرضه شد. برنامه های اولیه پیامک توسط فردهلم هیلبرند (تلکام آلمان) با مشارکت برنارد گیلبرت (تلکام فرانسه) آماده شد. تعریفی که فردهلم هیلبرند و برنارد گیلبرت به GSM ارائه داد در جستجوی فراهم کردن امکان تبدیل پیامک از پیامهای آلفاعددی به کاربران گوشی های همراه و با (( قابلیت اذعان)) بود. این امکان آخر اس ام اس را به پدیده ای بسیار فراتر از آن ارتباط پیامی که در ذهن برخی از افراد GSM رسوخ کرده بود تبدیل نمود به طوری که امروزه کمتر کسی دیده می شود که بدون استفاده از پیامک در جامعه ارتباط برقرار کند.

اس ام اس در گروه اصلی GSM به عنوان یک خدمت امکان پذیر برای سیستم دیجیتالی نوین مورد بحث قرار گرفت. در برنامه GSM، پشتیبانی خدمات و امکانات چه در گوشی مبدأ و چه مقصد در زمره خدمات تلسرویس آنها قرار گرفت.

از این به بعد GSM اقدام به توسعه هر چه بیشتر خدماتش در این زمینه نمود و چندین نسخه ارائه داد و… که بررسی دقیق این تغییر و تحولات متناسب با اهداف این متون نمی باشد.

اولین عملکرد ها

اولین اس ام اس از گروه سِما تلکام در گروه مخابراتی ودافون شبکه GSM در UK در ۳ دسامبر ۱۹۹۲ از نیل پاپورث و با استفاده از کامپیوتر شخصی اش به ریچارد جاوریس از ودافون که کاربر گوشی اوربیتل ۹۰۱ بود فرستاده شد. متن پیام اینگونه بود:

“کریسمس مبارک”

اولین توسعه اقتصادی مراکز خدمات پیام کوتاه در سال ۱۹۹۳ در سوئد و بعدها در آمریکا شکل گرفت. تمامی نصب های درگاه های اولیه پیام کوتاه برای ابلاغیه های شبکه که به گوشی موبایل فرستاده می شد، انجام شد. اولین سرویس فروخته شده اس ام اس در قالب یک سرویس ارسال پیام های متنی شخص-به-شخص در فنلاند در سال ۱۹۹۳ به مصرف کنندگان ارائه شد. اکثر گوشی های اولیه GSM توانایی پشتیبانی از ارسال پیام های کوتاه را نداشتند و نوکیا تنها سازنده گوشی بود که تمام خط های گوشی GSM کارخانه اش ارسال پیامک را برای کاربرانش مقدور می ساخت.

پیشرفت های اولیه با وجود مشتری های سال ۱۹۹۵ که میانگین ارسال پیام برای هریک از آن ها فقط ۰/۴ پیامک در ماه بود کند سپری می شد. یکی از عوامل پیشرفت آهسته پیامک عملکرد کند اپراتور های پیامک نسبت به شارژ کاربران سرویس های اعتباری یا تأخیر در برطرف کردن حقه های اقتصادی بود. البته این فعالیت ها باید به این علت انجام می شد که شارژ حساب ها و فعالیت های اقتصادی باید از طریق تنظیمات مراکز خدمات پیام کوتاه که بر روی گوشی های شخصی کاربران تعبیه شده بود صورت می گرفت. علاوه بر این در اوایل، شبکه ها در آمریکا به مشتریان تنها اجازه ارسال پیامک به کاربرانی را می دادند که در همان شبکه بود و این عامل کاربرد پیامک ها را کاهش می داد که سرانجام این محدودیت در سال ۱۹۹۹ برداشته شد.

به مرور زمان این مشکلات با تغییرات در نحوه پرداخت در مراکز خدمات پیام کوتاه و ویژگی های جدیدی که این مراکز در نظر گرفتند برطرف شد. در اواخر سال ۲۰۰۰ متوسط تعداد پیام های ارسالی هر کاربر به ۳۵ پیامک در ماه رسید و در کریسمس سال ۲۰۰۶ فقط در UK بیش از ۲۰۵ میلیون پیامک فرستاده شد. البته این موضوع که به ندرت، کاربران در سیر و سفر هزینه پیام هایشان را بعد از تعطیلات پرداخت می کردند نیز باعث افزایش صعودی ارسال پیام کوتاه و جایگزین تماس های صوتی گردید.

بارکد و لینک کوتاه این مطلب

QR: تاریخچه پیام کوتاه

با نرم افزار مخصوص گوشی یا تبلت خود بارکد را اسکن کنید

با این کار شما براحتی به این مطلب دسترسی پیدا خواهید کرد.

http://shatelpayamak.ir/?p=94

میتوانید با لینک کوتاه مقابل نیز دسترسی پیدا کنید

ارسال دیدگاه

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو شاتل پیامک




نماد اطمینان